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[VFR 800 FI '98] Mods List

1) Removal of some (useless 😁) stuff:
PAIR
Intake flap
Rear grips
Heat shield
R/R moved under seat cover


(first) bunch of item removed...

R/R put under the seat: more efficient cooling action 

2)
Spark replacement (iridium units installed)


First ride
First ride

Up to Tuscany hills (p.so del Giogo)

3)

Pro/Link linkage modification (+19mm rise)
Rear footpegs and muffler bracket removal
Solo seat cover
Carbonfiber frontguard (CBR600F)
Centerstand removal

Solo cover (yet to be repainted)

"solo" muffler bracket (handmade, and it's evident...)

First ride with S3 mods


4) Major overhaul:
VTR1000F frontend swap
Ergal 707 Forkbrace installation
Front wheel spacer in aluminium
D-CSB removal
Ign. Coil replacement with coilsticks
Side stand sensor elimination
Mirrors with indicator light
Handlebars weights in ergal
Fairing bolts from CBR1100XX


Frontend swap

Stuff waiting to be installed

Dismantling (stock frontend)
Dismantling (VTR fronted)

Ergal 7075 Forkbrace

VTR forks installed
New wheel spacer (aluminium) 


Fork and brakes installed


Rear brake stock reservoir replaced by smaller unit, directly connected to the pump (no UGLY hose entering the tail cowling) 


Ignition Coils conversion to coilsticks

Stock coils for rear cylinders


Stock coil for front cylinder (LH)


Coilsticks
The short ones come from a Kawa Z750
The long ones come from a Triumph 1090


The right match is the long one equipped with the seal of the short one


Coil removed. Tidy and clean

Coilsticks on front cylinders

Coilsticks on rear cylinders (vent port closed)

Mirrors installed (1)

Mirrors installed (2)

handlebar counterweight in ergal

CBR1100XX bolt on fairing panels

The bike "AS IT" @ 14Feb25




Footpegs adapter (temporary)

Front brack pump (5/8" instead of 12mm stock)



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Questo Blog vuole essere il resoconto dell'evoluzione di un CBR1100XX mod. 2000, preso usato di quarta mano per essere sottoposto ad una graduale ma profonda trasformazione, con lo scopo di estrarre la sua muscolosa anima sportiva da una fin troppo paciosa fisionomia touring. Il lavoro è diviso in "step" (navigabili nel menù di destra), proprio perchè gli interventi sono tali e tanti da rendere impossibile un'operazione singola, ma richiedono invece una preparazione evolutiva costante ed uno sviluppo passo per passo. L'immagine raffigura la moto nel suo primo giorno di mia proprietà; finito il trasferimento da Milano (ove risiedeva il precedente proprietario) a Prato, la moto è stata immediatamente smontata, in quanto era già pronto il materiale per lo "Step 0"... Da qui in avanti il CBR1100XX SuperBlackBird verrà abbreviato con "SUN", acronimo di "Super Uccello Nero", che altro non è che la traduzione letterale del suo nome. Febbrai...